Jak zabránit padání vlasů?

Dvacet, třicet, čtyřicet … Kolik vlasů jste dnes ztratili? Jejich vypadávání vás může na jaře zaskočit. Ve většině případů za tím nemusíte hledat vážné důvody, i na vlasy působí sezónnost. Vylepšit si je můžete obohacením jídelníčku. Posvítit se vyplatí i na domácí péči.

kudrnaté vlasy

Drží roky

Denně vám může vypadnout do sta vlasů. Jde o přirozený fyziologický proces. Je to přímý výsledek růstové fáze vlasů. Typický vlas má životnost dva až šest let. Pokud máte zkušenost, že vlasy vám s příchodem teplejších měsíců padají více, podpořte obnovu jejich růstu.

Co se vyplatí mít na talíři?

Vitaminy skupiny B, vitamín D, železo, zinek, hořčík, selen.

Potřebují volnost

Za vypadáváním vlasů se však může skrývat i přehnaná či nesprávná péče. Často je to například nadměrné používání stylingových přípravků. Vlasovou pokožku můžete doslova zadusit tlustými vrstvami gelu a jeho špatným nanášením. Velkým nepřítelem zdravých vlasů je i horký vzduch. Dávejte si pozor zejména na časté žehlení, foukání či obyčejné fénování vlasů. Dopřejte vlasům volnost a přirozenost. Kromě toho, že si je přesušite bez fénu, nezatahujte si je ani příliš silně gumičkou.
pletení culíku

Volte vhodné přípravky

Každý typ vlasů vyžaduje kvalitní přípravky. V první fázi se poraďte o vhodnosti přípravků s kadeřníkem. Při zásadnějších problémech se obraťte na dermatologa. Určitě s návštěvou lékaře neváhejte, pokud na hlavě objevíte vypadaná celá kolečka. Růst vlasů mohou podpořit i séra, tonika či šampony, které obsahují složky na regeneraci vlasů. Jde například o koenzymy, minerály, kofein, aminokyseliny. Pomoci vám mohou i rostlinné tinktury z kopřivy, šalvěje, z lopuchu nebo břízy.

Zdravým vlasům nesvědčí ani časté redukční diety. Jednou z příčin, která se skrývá za vypadáváním vlasů, je nevyvážená strava. Vlasy potřebují vitamíny, stopové prvky a bílkoviny, které se podílejí na tvorbě aminokyselin. Ty jsou základní stavební látkou pro vlas. Potíže může způsobit i jednostranná strava, což je častý problém vegetariány a vegany. I jejich jídelníčky však lze seskládat pestře.

 

Jak zabránit padání vlasů?
2 (40%)1