Je výroba reklamních předmětů výhodná?

K tomu, aby byla firma úspěšná na trhu, potřebuje především dosahovat stále vyššího zisku. To si zajistí přilákáním nových zákazníků a udržením těch starých. To se však lehčeji řekne, než udělá. Není tedy divu, že kolem tohoto problému vznikla prakticky celá věda, která kombinuje znalosti z psychologie s ekonomikou a managementem.

 

To vše samozřejmě s cílem ovlivnit co nejvíce zákazníků, aby si koupili náš produkt, bez ohledu na jeho kvalitu. K tomuto účelu jsou využívány nejrůznější způsoby propagace, ať už jsou přímější či méně přímé. A ačkoliv tím mezi širokou veřejností zdaleka nejznámějším je reklama, zvláště ta televizní, není ani zdaleka jediná.

 

penize1

 

Patří sem například také rozdávání nejrůznějších drobných předmětů na promočních akcích, například při jubilejním výročí vstupu firmy na trh či otevření nové pobočky. Cílem je vzbudit v potenciálních zákaznících zvědavost a chuť navštívit daný podnik. Pak už je jen otázkou jiných technik, aby jej přesvědčili k nákupu.

 

Ovšem má to ještě jeden cíl. Pokud totiž používáte předměty s logem dané firmy, pak ji vlastně nevědomky propagujete. Pokud třeba nosíte kšiltovku s jejím znakem, či používáte například v práci reklamní propisku, děláte oné firmě prakticky zdarma reklamu.

 

Otázkou však je, zda se tato výroba reklamních předmětů vyplatí. Přeci jen, i když použijete ty nejlevnější materiály, což je obvyklé, náklady tu stále jsou. Je třeba také počítat s tím, že zdaleka ne všechny budou rozdány. Co s těmi, které nám zůstanou a budou jen bez užitku sedět ve skladu?

 

penize2

 

Toto všechno je třeba vzít v úvahu, než se pro tento způsob propagace rozhodneme. Pokud totiž zvolíme špatně, pak byly peníze, které jsme na tento účel vynaložili (a že často nejde zrovna o malou sumu) vlastně vyhozeny komínem.

 

Je tedy žádoucí, aby si firma předem dobře rozmyslela, který způsob propagace pro ni bude nejvhodnější. K vybrání je jich mnoho, takže řešení se najde pro každý podnik. A to je to důležité.