Když není web k nalezení

Co dělají uživatelé na internetu? Pochopitelně se tu mohou věnovat a také věnují kdečemu, ale jedno mají společné. A to to, že při tom navštěvují nějaké ty weby.

Jsou případy, kdy lidé na síti zamíří automaticky na svůj oblíbený web, o kterém dobře vědí, kde ho nalézt a co od něj lze očekávat. Ale pochopitelně se chodí i na weby další, na ty, které člověk nejednou potřebuje využít třeba i jenom jednorázově a pak na ně zase s klidným svědomím zapomene. Prostě se navštěvují internetové prezentace, jež mohou uživateli v daném okamžiku prokázat potřebnou službu.

notebook ve tmě

A jak člověk hledá weby, které doposud nezná, ale které by potřeboval využít? V naprosté většině případů zadá do některého z internetových vyhledávačů klíčové slovo, nechá si najít tu více a tu méně relevantní odkazy a mezi těmito pak zabrousí na prvních pár nabídek. Čímž je jeho potřeba uspokojena a dál pátrat netřeba.

A zatímco toto řešení uživatelům internetu vyhovuje, provozovatelům webů nejednou právě naopak. Protože co mají tito dělat, když mají svůj web, prostřednictvím kterého by světu rádi něco sdělili, jenže na tento nikdo nechodí, protože ho vyhledávače nabízejí až někde daleko v pomalu nekonečném seznamu odkazů, kam už uživatelé zavítají nanejvýš nedopatřením?

práce s počítačem

I když to není příjemná situace, neměli by to provozovatelé podobných neúspěšných webů vzdávat. A sice proto, že se jim nabízí SEO optimalizace webu, která to může změnit k lepšímu. Když se totiž web optimalizuje, tedy upraví tak, aby lépe odpovídal kritériím, podle nichž se internetové vyhledávače řídí, dosáhne se posunu odkazu na tento web ve vyhledávačích na některou z předních pozic, tam, kde je velice pravděpodobné, ba i přímo jisté, že to pozornosti publika už neunikne.

A když se dosáhne tohoto, je vše na nejlepší cestě k úspěchu. Pak už stačí jenom to, aby byl kvalitní i obsah takového webu, což už je ale jenom věc jeho majitele.